به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه چلسی عصر امروز (دوشنبه) به‌طور رسمی انزو مارسکا را به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان لندنی معرفی کرد. این مربی ایتالیایی با امضای قراردادی پنج ساله با قابلیت تمدید برای سال ششم جانشین مائوریسیو پوچتینو شد، کسی که در پایان فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس از سمت سرمربیگری چلسی اخراج شد. باشگاه چلسی برای متقاعد کردن لسترسیتی با جدایی مارسکا 10 میلیون یورو به‌عنوان غرامت فسخ قرارداد به این باشگاه انگلیسی پرداخت خواهد کرد.

مارسکای 44 ساله که تابستان گذشته هدایت لسترسیتی را برعهده گرفت، در فصل اخیر نه تنها این تیم را به لیگ برتر بازگرداند، بلکه به قهرمانی در رقابت‌های چمپیونشیپ (لیگ دسته اول انگلیس) هم رساند. این مربی ایتالیایی که سابقه هدایت پارما را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، بین سال‌های 2022 تا 2023 دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود.

انزو مارسکا به سایت رسمی باشگاه چلسی گفت: پیوستن به چلسی، یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان، یک رؤیا برای هر مربی است. به همین دلیل است که از این فرصت به وجود آمده بسیار هیجان‌زده هستم. من مشتاقانه منتظر همکاری با یک گروه بسیار بااستعداد از بازیکنان و کادر فنی‌ام هستم تا تیمی را توسعه دهیم که سنت موفقیت باشگاه را ادامه دهد و باعث افتخار هواداران‌مان شود.

چلسی فصل اخیر لیگ برتر انگلیس را در رده ششم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها به پایان برد و با توجه به اینکه منچستریونایتد قهرمان جام حذفی انگلیس شد، فصل آینده به جای لیگ اروپا، در مسابقات لیگ کنفرانس اروپا رقابت خواهد کرد.