محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت ادامه همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام اظهار داشت: الان تصمیم‌گیرنده هلدینگ خلیج فارس است. قطعاً این شرکت آبرو و حیثیتش را دوست دارد و می‌خواهد تیمش موفق باشد. هدلینگ قصد دارد ببیند اهدافی که برای خودش ترسیم می‌کند با تفکرات جواد نکونام همخوانی دارد یا نه. با توجه به توانایی‌هایی که نکونام دارد و امکاناتی که برایش فراهم شد، نتایج قابل قبولی با استقلال گرفت. به لحاظ زیبایی فوتبال، هر مربی تصمیماتی می‌گیرد که شاید برای برخی‌ها خوشایند باشد و برای برخی نه. نتایج نکونام قابل دفاع است، ولی باید دید افکار هلدینگ را پوشش می‌دهد یا نه.

وی با اشاره به وضعیت مدیریتی استقلال تصریح کرد: هلدینگ مشخص نکرده است مدیریت را به چه کسی بدهد. این باشگاه با سرپرستی مدیریت می‌شود و حتماً دلایلی برای انتخاب نشدن مدیرعامل دارند. هلدینگ اهدافی را دنبال می‌کند که حتماً در بحث مدیریتی نیز برنامه‌هایی خواهند داشت. احمد شهریاری مسبوق به سابقه بوده و مدیریت باشگاه صبا را برعهده داشته است. او امروز می‌خواهد نهایت استفاده را ببرد و هلدینگ را بین هواداران استقلال سرافراز جلوه دهد. آنها می‌گویند توانایی‌هایی داریم که می‌خواهیم رضایت هواداران جلب کنیم. مشکل استقلال در سال‌های اخیر مسائل مالی بوده است و شاید امسال این قضیه وجود نداشته باشد.

عضو هیئت مدیره پیشین باشگاه استقلال در مورد اظهاراتی که برخی از مدیران سابق این باشگاه مطرح می‌کنند، گفت: زمانی که ما در هیئت مدیره بودیم اتفاقات زیادی می‌افتاد و همه با هم در یک مسیر نبودیم و شاید صدای‌مان نیز بلند می‌شد، ولی در همان درِ بسته باقی می‌ماند. من هم شاهد یکسری اتفاقات بودیم که بازگو نکردم، اما در همان اتاق بود و در بسته می‌ماند. اسراری که در اتاق صحبت می‌شود نباید به بیرون درز کند. اگر منافع ملی به خطر نمی‌افتد، نیازی نیست این تصمیم‌ها به همه گفته شود و همه باید پشت مدیرعامل باشند، نه اینکه از باشگاه رفتیم صحبت‌هایی مطرح کنیم. تخریب استقلال برای پلکان شدن افراد کار پسندیده‌ای نیست.