به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه چلسی که با پایان یافتن فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس با مائوریسیو پوچتینو قطع همکاری کرد، با انزو مارسکا به توافق رسید و او جانشین این مربی آرژانتینی خواهد شد. فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا خبر داد؛ چلسی با مارسکا به توافق رسید و این مربی ایتالیایی با قراردادی پنج ساله که قابلیت تمدید برای سال ششم را دارد، هدایت آبی‌پوشان لندنی را برعهده خواهد گرفت. چلسی حالا تنها باید بر سر رقم غرامت فسخ قرارداد با لسترسیتی به توافق برسد.

مارسکای 44 ساله که تابستان گذشته هدایت لسترسیتی را برعهده گرفت، فصل اخیر این تیم را نه تنها به لیگ برتر بازگرداند، بلکه به قهرمانی در رقابت‌های چمپیونشیپ (لیگ دسته اول انگلیس) هم رساند.این مربی ایتالیایی که سابقه هدایت پارما را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، بین سال‌های 2022 تا 2023 دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود.

چلسی فصل اخیر لیگ برتر انگلیس را در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس به پایان برد و با توجه به اینکه منچستریونایتد قهرمان جام حذفی انگلیس شد، فصل آینده به جای لیگ اروپا، در مسابقات لیگ کنفرانس اروپا رقابت خواهد کرد.