به گزارش وبسایت نود، تا قبل از شروع دوران پرسپولیس با برانکو، سفر به تبریز دردسری همیشگی برای آن‌ها بود. بازگشت تراکتورسازی به سطح اول فوتبال ایران در لیگ نهم، با دوران افول پرسپولیس همراه شده بود و سوغاتی آن‌ها از هر بار سفر به تبریز، مساوی یا شکست بود. پرسپولیسی‌ها حتی مقابل گسترش فولاد و شهرداری، دو تیم دیگر تبریز هم موفقیتی در این شهر نداشتند. اتفاقی که با ورود برانکو و بازگشت پرسپولیس به روزهای طلایی، کاملا تغییر کرد.

کارنامه سفرهای پرسپولیس به تبریز از لیگ نهم تا چهاردهم، ناکامی مطلق است. آن‌ها لیگ نهم با تراکتورسازی مساوی کردند. لیگ دهم به تراکتور باختند و مقابل شهرداری متوقف شدند. لیگ یازدهم همین سناریو تکرار شد، با این تفاوت که شکست سنگین 4-1 روبروی تراکتور، فصل تلخ‌شان را تلخ‌تر کرد. لیگ دوازدهم تراکتور در هفته آخر پرسپولیس را شکست داد. لیگ سیزدهم هر دو تیم تبریزی یعنی تراکتورسازی و گسترش فولاد، پرسپولیس را در تبریز بردند و نقش مهمی در قهرمان نشدن این تیم داشتند. لیگ چهاردهم هم همین اتفاق افتاد و هر دو تیم تبریزی، پرسپولیس را شکست دادند. آخرین باخت پرسپولیس، با مربیگری برانکو بود که اواخر لیگ چهاردهم روی نیمکت این تیم نشست و از گسترش فولاد، 2-1 شکست خورد. آمار فاجعه‌بار پرسپولیس در این سال‌ها مجموعا 10 سفر به تبریز، 7 باخت و فقط سه مساوی بود.

از لیگ پانزدهم که برانکو تیم خودش را ساخت، اوضاع کاملا برعکس شد. پرسپولیس در تبریز، بردهای ارزشمندی کسب کرد و در بدترین حالت، با مساوی برمی‌گشت. برانکو و تیمش در این شهر، شکست ناپذیر بودند. لیگ پانزدهم بردن تراکتورسازی، برانکو را از اخراج نجات داد و روزهای آخر در کورس قهرمانی، برد مهمی مقابل گسترش فولاد بدست آورد. لیگ شانزدهم که سه تیم تبریزی در لیگ برتر بودند، پرسپولیس گسترش فولاد و ماشین سازی را برد و با تراکتورسازی مساوی کرد. لیگ هفدهم، کارنامه تیم برانکو دو بازی و دو برد در تبریز بود. فصل پیش هم پرسپولیس در روزهای محرومیت ماشین سازی را برد و اواخر فصل، با تراکتورسازی مساوی کرد. آمار فوق العاده پرسپولیس در این سال‌ها مجموعا 9 سفر به تبریز، 7 برد و دو مساوی است.

روزهای سخت پرسپولیس در تبریز، شیرین شده و حالا بدون برانکو، مقطع سوم سفرهای آن‌ها آغاز می‌شود. تراکتوری‌ها امیدوارند با رفتن برانکو، روزهای خوب پرسپولیس هم تمام شود و بتوانند باز هم از این تیم امتیاز بگیرند. پرسپولیسی‌ها هم قصد دارند با یک مربی جدید، خاطرات قدیمی را تکرار کنند. بازی این هفته پرسپولیس و تراکتورسازی، نشان می‌دهد تبریز، قرار است این بار چه خاطراتی برای پرسپولیس بسازد.

نتایج پرسپولیس در تبریز بین لیگ‌های نهم تا چهاردهم

لیگ نهم / تراکتورسازی 1-1 پرسپولیس
لیگ دهم / شهرداری 1-1 پرسپولیس
لیگ دهم / تراکتورسازی 1-0 پرسپولیس
لیگ یازدهم / شهرداری 2-2 پرسپولیس
لیگ یازدهم / تراکتورسازی 4-1 پرسپولیس
لیگ دوازدهم / تراکتورسازی 3-1 پرسپولیس
لیگ سیزدهم / تراکتورسازی 1-0 پرسپولیس
لیگ سیزدهم / گسترش فولاد 1-0 پرسپولیس
لیگ چهاردهم / تراکتورسازی 1-0 پرسپولیس
لیگ چهاردهم / گسترش فولاد 2-1 پرسپولیس

نتایج پرسپولیس در تبریز بین لیگ‌های پانزدهم تا هجدهم

لیگ پانزدهم / تراکتورسازی 0-1 پرسپولیس
لیگ پانزدهم / گسترش فولاد 2-4 پرسپولیس
لیگ شانزدهم / گسترش فولاد 0-1 پرسپولیس
لیگ شانزدهم / تراکتورسازی 0-0 پرسپولیس
لیگ شانزدهم / ماشین سازی 0-2 پرسپولیس
لیگ هفدهم / تراکتورسازی 1-2 پرسپولیس
لیگ هفدهم / گسترش فولاد 0-3 پرسپولیس
لیگ هجدهم / ماشین سازی 0-1 پرسپولیس
لیگ هجدهم / تراکتورسازی 0-0 پرسپولیس