به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی طارمی در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، درباره شکست 3 بر 2 تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا 2023 که سبب شد ملی‌پوشان کشورمان از صعود به فینال ناکام بمانند، اظهار داشت: پس از بازی با قطر، این مسابقه را هرگز تماشا نکردم و تاکنون درباره آن حرف نزده‌ام.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهد به گذشته فکر کند، تصریح کرد: ما همیشه به گام پیش رو می‌اندیشیم. با این حال فکر کردن به این شکست هنوز دردناک است؛ ما شایسته قهرمانی بودیم. موقعیت‌های فراوانی در این دیدار ساختیم که آنها را از دست دادیم، اما فوتبال همین است. همیشه تلاش می‌کنم به فوتبال و آینده بیندیشم و برای کارم هر روز تلاش می‌کنم. ابتدا باید به جام جهانی صعود کنیم و سپس هدفم این است که بیشتر از دو گل دیگر در دوره بعدی جام جهانی بزنم.

مهاجم تیم ملی ایران در مورد یک فصلی که در ریوآوه گذراند و چهار سالی که در پورتو تجربه کرد، گفت: آن پنج سال بود که این مهدی را ساخت. من شخصیتی باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر شدم و از همه کسانی که در این مسیر به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. مربیان و بازیکنان پورتو و ریوآوه بودند که این مهدی را ساختند.

طارمی با اشاره به تفاوت سطح فوتبال آسیا با قاره سبز خاطرنشان کرد: بازی در اروپا و آسیا کاملاً متفاوت است. شما در اروپا باید حرفه‌ای‌تر باشید؛ وگرنه نمی‌توانید در سطح بالایی بازی کنید. حرفه‌ای بودن در آسیا هم مهم است، اما بازی‌های اروپا سریع‌تر و سطح بالاتری دارد. شما برای بازی در لیگ قهرمانان باید آماده باشید و مقابل بازیکنان و تیم‌های بزرگی قرار بگیرید. این موارد بود که مرا متفاوت کرد.

وی درباره پیوستن به اینتر و بازی با پیراهن نراتزوری از فصل آینده بیان کرد: اینتر تیم قدرتمندی دارد و نسبت به چیزی که در تلویزیون می‌دیدم، بازیکنان بسیار گرم و دوستانه برخورد می‌کردند. فکر می‌کنم حس خوبی میان بازیکنان و مربیان وجود دارد. اینتر باشگاهی بزرگ است و به این خاطر چنین تیمی را انتخاب کردم. می‌خواهم در ایتالیا بازی کنم و خودم را نشان بدهم.

مهاجم ایرانی جدید اینتر با تمجید از تاریخ نراتزوری عنوان کرد: از زمانی که هفت یا هشت ساله بودم، بازی‌های زیادی از لیگ‌های اروپایی تماشا می‌کردم. وقتی این بازی‌ها را می‌بینید، هوادار تیم‌های بزرگ می‌شوید و اینتر یکی از این تیم‌هاست. چیزهای زیادی از اینتر در لیگ قهرمانان اروپا، سری A و تاریخ باشگاه به یاد دارم. این باعث شد از رفتن به اینتر خوشحال باشم و (برای انتخاب اینتر) متقاعد شدم. هدفم این است تا جایی که می‌توانم، به اینتر کمک کنم. تلاش می‌کنم کارم را انجام بدهم؛ گل بزنم و پاس گل بدهم.