به گزارش خبرگزاری تسنیم، اکثر هواداران بارسلونا و رسانه‌های اسپانیایی در این موضوع که ایلکای گوندوگان بهترین بازیکن این تیم در فصل اخیر لالیگا بود، اتفاق نظر دارند. او یکی از محورهای اصلی تاکتیک‌های ژاوی هرناندس بود و انتظار می‌رود در تیم تحت هدایت هانسی فلیک نیز نقشی مشابه داشته باشد، البته اگر تماس رئیس باشگاه گالاتاسرای منجر به جدایی او از آبی‌واناری‌ها نشود.

طبق ادعای نشریه اسپورت کاتالونیا، دورسون اوزبک رئیس باشگاه گالاتاسرای تمایل فراوانی دارد که هافبک ترکیه‌ای الاصل بارسلونا را به سرزمین آبا‌و‌اجدادی‌اش برگرداند و به همین منظور هم قصد دارد در روزهای پیش رو با برادر و مدیربرنامه‌های او ملاقات کند. اوزبک در جشن قهرمانی اخیر گالاتاسرای در سوپرلیگ ترکیه به هواداران وعده داد که تلاشش را برای بردن گوندوگان به تیم زردوقرمزپوش استانبول انجام خواهد داد تا نماینده ترکیه در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا تیمی دسته و پا بسته نباشد.

در سمت مقابل بارسلونا با اینکه به درآمدهای حاصل از فروش بازیکنانش جهت برطرف کردن مشکلات مالی خود نیاز مبرم دارد اما بعید به نظر می‌رسد که به جز دریافت یک پیشنهاد بسیار چشمگیر حاضر به فروش ستاره سابق منچسترسیتی شود هرچند کاتالان‌ها می‌داند چیزی که ستاره آلمانی‌‌شان در زمین بازی به آنها می‌دهد بسیار باارزش‌تر از درآمد حاصل از فروش او خواهد بود.

در این میان اما خبر دیگری هم از بارسلونا درباره کاپیتان و دیگر هافبک این تیم، سرخی روبرتو منتشر شده مبنی بر اینکه احتمال تمدید قرارداد این بازیکن ممکن است محقق نشود. گویا باشگاه به بازیکن اعلام کرده که تمدید قرارداد او در اولویت برنامه‌هایش نیست و اگر می‌خواهد بماند باید بسیار صبور و ریسک‌پذیر باشد چرا که در حال حاضر جز نفرات بالای لیست بازیکنان مورد نظر بارسا برای ارائه به سازمان لیگ اسپانیا در فصل 25-2024 نیست. همین موضوع ممکن است که روبرتو را از ماندن در بارسلونا منصرف کند.