به گزارش وبسایت نود و به نقل از یوفا، فینال لیگ قهرمانان اروپا شنبه شب میان دو تیم تاتنهام و لیورپول در ورزشگاه واندا متروپولیتانوی مادرید برگزار خواهد شد. اما برخی تقابل ها در این مسابقه جالب به نظر می‌رسد.

برخی بازیکنان هر دو تیم در اردوهای تیم ملی انگلیس هم ‌تیمی هستند. کیران تریپیر، دنی رز، اریک دایر، هری وینکس، دله علی و هری کین (تاتنهام) و ترنت آلکساندر آرنولد، جو گومز، جوردن هندرسون، آدام لالانا و آلکس اوکسلد چمبرلین (لیورپول) بازیکنانی در هر دو تیم هستند که در جمع سه شیرها هم تیمی محسوب می‌شود.

این وضعیت برای توبی آلدروایرلد، یان فرتونگن (تاتنهام) و دیووک اوریگی (لیورپول) در تیم ملی بلژیک و آلیسون بکر، فابینیو، روبرتو فرمینو (لیورپول) و لوکاس مورا (تاتنهام) در تیم ملی برزیل نیز وجود دارد. بن دیویس تاتنهام و بن وودبرن لیورپول نیز در تیم ملی ولز هم تیمی هستند.

ویکتور وانیاما (تاتنهام) و دژان لوورن و آدام لالانا (لیورپول) در فصل 14-2013 در ساوتهمپتون در کنار هم به میدان می‌رفتند و بعد از رفتن این دو لیورپولی، وانیاما در سال 2016 مدتی در جمع قدیس ها با ویرجیل فن‌دایک نیز هم تیمی بود. او البته در سال های 2014 تا 2016 در ساوتهمپتون در کنار سادیو مانه نیز به میدان رفت. به تمامی این نام ها باید پائولو گاتزانیگا، دروازه بان تاتنهام را نیز اضافه کرد که در ساوتهمپتون با تمام بازیکنان مورد اشاره هم‌تیمی بود اما اکنون شانس چندانی برای حضور در میدان ندارد.

اما این بازیکنان با تیم های دیگر، سابقه حضور در میدانی اروپایی مقابل رقیب امشب خود را دارند. محمد صلاح در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل 13-2012 لیگ اروپا با پیراهن بازل دروازه تاتنهام را گشود و 2 سال بعد نیز، این بار در دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا با پیراهن فیورنتینا مقابل تاتنهام گلزنی کرد. 

فابینیو، ستاره برزیلی لیورپول نیز آمار خوبی در مقابل تاتنهام دارد. او عضو موناکویی بود که در مرحله گروهی فصل 17-2016 لیگ قهرمانان با تاتنهام هم گروه بود و تیم انگلیسی را در دو مسابقه با نتایج مشابه 2-1 شکست داد. 

دژان لوورن (لیورپول) در زمانی که پیراهن دیناموزاگرب را به تن می‌کرد، در مرحله گروهی فصل 09-2008 جام یوفا در مقابل تاتنهام قرار گرفت و با نتیجه 4-0 شکست خورد. 

لیون و لیورپول در مرحله گروهی فصل 10-2009 لیگ قهرمانان اروپا در مقابل هم قرار گرفتند و لیونی که هوگو لوریس را درون دروازه خود داشت، در آنفیلد 2-1 پیروز شد و در فرانسه با تساوی 1-1 قرمزها را متوقف کرد. لیورپول از مرحله گروهی حذف شد و لیون تا نیمه نهایی ان دوره پیش روی کرد.