ورزش 11 - باز هم به سراغ همان رفتار همیشگی ایرانیزه مان رفته ایم، یا بسیار رویایی یا بسیار افسرده و عصبانی! حد تعادل را نمی توانیم پیدا کنیم و برای هر اتفاق ناخوشآیند به دنبال مسبب و مقصر می گردیم! از حمله کردن به صفحه اینستاگرام لئو سیلوا تا انتقاد های تند و بی معنی به سیامک نعمتی، علی علیپور و امید عالیشاه و...

پرسپولیس همان پرسپولیس قابل احترام و معجزه گر است که با دستانی خالی توانست غول های آسیا چون الدحیل و السد را از پیش رو بردارد و خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند، تا پیش از آغاز این 90 دقیقه سرنوشت ساز نگاه ها همچون سابق مثبت و بسیار شیرین بود، اما پس از شکست به یکباره همه چیز عوض شد؛ آیا صرفا فوتبال را به عنوان پدیده ای نتیجه گرا آموخته ایم و می خواهیم؟!

پرسپولیس و کاشیما آنتلرزپرسپولیس و کاشیما آنتلرز

نقل قولی معروف و بسیار پر کاربرد را از سر الکس فرگوسن یادآوری می کنیم: "کسانی که در روز شکست در کنارمان نیستند، در روز پیروزی نیز حق حضور در کنارمان را نخواهند داشت"؛ پرسپولیس بیش از هر چیزی در این شرایط که قطعا خوب نخواهد بود، نیاز به امید و حمایت دارد! اصلا چرا راه دور را می رویم؟! به تماشاگران کاشیما آنتلرز دقت کنید، 90 دقیقه حمایت جانانه برای هدفی مشترک! آیا آنها به سرعت با همان فریاد ها و تشویق های اولیه پیروزی را از آن خود کردند؟! شاید بتوانیم الگو برداری مناسبی را از این نبرد بزرگ انجام دهیم! برای ارتقا سطح حداقل فرهنگ هواداری خودمان؛ چرا که اگر قرار بود پرسپولیس در این دیدار میزبان باشد، تماشاگران فقط 15 دقیقه ابتدایی را همراهی می کردند و پس از دریافت اولین گل انواع و اقسام ناسزا ها را علیه بازیکنان مد نظر مطرح می کردند!

در این مقطع نیاز است که حداقل احساساتمان را کنترل کنیم، برانکو ایوانکوویچ مسیر خود را ادامه می دهد، او همان مردی است که به عنوان ناجی بزرگ و راهنمای مسیر روشن پرسپولیس رو به سقوط معرفی می شد، معجزات او حداقل می بایست امروز دیگر برای هواداران پرسپولیس ثابت شده باشد، پس دیگر چه جای نگرانی وجود دارد؟! فحاشی و انتقاد های کورکورانه چرا؟! آیا بیش از این معجزه می خواهید؟

برانکو ایوانکوویجبرانکو ایوانکوویج

از موج های منفی رسانه ای پیاده شوید و با پرسپولیس و فوتبال ایران همقدم بشوید، در شکست پیروزی های بزرگی نهفته است که با جنجال و فریاد هرگز دیده نخواهند شد! می توان به پسران متعصب فوتبال ایران تبریک و خسته نباشید گفت، پسرانی که قطعا انگیزه هایشان حالا دو برابر است و هدفشان کسب افتخار برای هواداران است، حال می توان بر آنها خرده گرفت که با تیمی ویران شده در برابر غول شرق آسیا چرا پیروزی را آن هم در خانه حریف کسب نکرده اند؟ نا امیدی ممنوع! لطفا به کارنامه برانکو و معجزاتش رجوع کنید تا تاریخ شما را در معرض قضاوت صحیح قرار دهد؛ آیا می دانید برانکو در تدارک چه زهر کشنده ای برای ژاپنی ها است؟!